Terapia pedagogiczna

Wskazania do terapii
  • potrzeba indywidualnego wsparcia w procesie dydaktycznym, mała samodzielność, nieśmiałość, brak koncentracji
  • dysleksja rozwojowa (dysleksja, dysortografia, dysgrafia)
  • zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych, motorycznych
  • trudności w relacjach z rówieśnikami
Jak przebiega terapia?

Intelektualny i emocjonalny rozwój dziecka są ze sobą nieodłącznie związane. Trudności w nauce pisania, czytania czy ogólnym przyswajaniu wiedzy często rzutują na samoocenę dziecka, powodują kompleksy wobec rówieśników, lęk i niechęć w stosunku do nauki szkolnej. Celem terapii pedagogicznej jest długoterminowe wsparcie dziecka w każdym wymienionym aspekcie: odpowiednio rozłożone w czasie działania stymulują prawidłowy rozwój umiejętności poznawczych, percepcyjno-motorycznych, a także inteligencji emocjonalnej.

Dokładny przebieg terapii pedagogicznej zależy od potrzeb i możliwości małego pacjenta, a terapeuta ustala go na podstawie indywidualnej diagnozy. W zależności od jej wyniku terapia może obejmować następujące elementy:

  • trening koncentracji uwagi na danej czynności;
  • ćwiczenie poprawy pamięci i logicznego myślenia;
  • doskonalenie sprawności ruchowej i manualnej;
  • usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej;
  • usprawnianie funkcji wzrokowej wraz z funkcją orientacji przestrzennej;
  • usprawnianie funkcji słuchowej;
  • doskonalenie umiejętności czytania i pisania wraz ze znajomością zasad ortografii;
  • doskonalenie umiejętności liczenia i wykonywania działań rachunkowych;
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.
Efekty terapii pedagogicznej

Proces terapeutyczny pozwala zidentyfikować źródła problemów, które ograniczają harmonijny rozwój dziecka i zminimalizować ich wpływ poprzez wsparcie rozwoju deficytowych umiejętności. Sukcesy w tym zakresie budują wysoką samoocenę i pozytywne nastawienie do całego procesu dydaktycznego – nabyta pewność siebie pomaga dziecku przezwyciężyć lęk przed negatywną oceną nauczyciela czy porównywaniem się do pozostałych uczniów. Terapia pedagogiczna rozwija także naturalne zdolności dziecka, uczy systematyczności i wyrabia dobre nawyki związane z nauką.

Zobacz, co o mojej pracy
mówią inni

"

Pani Ania okazała się bardzo pomocna: rzetelnie wyjaśniła mi przyczyny trudności mojego dziecka z ADHD oraz podpowiedziała, jak postępować. Jest niezwykle oddana swojej pracy, cierpliwa, ma świetne podejście do mojego syna. Już po kilku spotkaniach widać efekty – syn jest zmotywowany do wykonywania ćwiczeń i uczenia się.

"

Terapia sensomotoryki bardzo pomogła mojej córce w przezwyciężeniu trudności w nauce. Córka stała się spokojniejsza, bardziej skupiona. Poprawiła się jej pamięć. Dzięki atrakcyjnej formie tych zajęć córka bardzo chętnie w nich uczestniczy.

"

Mój syn z powodu dysleksji przez lata uczęszczał na różne terapie, ale nie było większych efektów. Dopiero dzięki terapii metodą Warnkego syn zaczął płynnie czytać i popełniać dużo mniej błędów przy pisaniu. Do tego polubił szkołę, zaczął się chętne uczyć i osiągać dobre wyniki.

previous arrow
next arrow
Slider

Twoje dziecko potrzebuje wsparcia zaufanego terapeuty?

Skontaktuj się ze mną.
Porozmawiamy bez zobowiązań i powiem Ci, jak mogę Wam pomóc.

Zadzwoń
numer tel. 697-653-903
lub napisz

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu przez Administratora.